27 mei: Celebration & Disney Springs

Wanneer we wakker worden is er nog altijd geen werkende wifi. We waren gisteren nog gaan melden dat er iets mis is, maar ze konden ons niet helpen omdat de general manager niet aanwezig was en zouden hem op de hoogte brengen. Beetje jammer, want nu kunnen we de blog niet elke dag bijwerken.

Zoals we verwacht hadden, is het ontbijt een lachertje. Er staan 4 tafeltjes voor een heel hotel en er is amper keuze. Een beetje cornflakes, zoet gebak in pakjes, een yoghurtje en brood om te toasten. Ze zijn wel het beleg vergeten… Omdat er toch geen plaats is om te zitten nemen we ons bordje mee naar de kamer.

Na het ontbijt vertrekken we naar Celebration. Dit is een initiatief van de Walt Disney Company om de ideale leefgemeenschap van de toekomst te bouwen. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de medewerkers daar zouden gaan wonen. We lopen een tijdje rond en spotten een paar beestjes, waaronder een schattig eekhoorntje dat wel uit een Disney cartoon ontsnapt lijkt te zijn. Er zou een alligator in het meer zitten, maar die kunnen we niet vinden. Voor ons voelt dit echt aan als een ‘artificieel’ stadje. De huizen zijn supermooi en er hangt een leuke sfeer, maar je voelt toch dat er iets niet klopt. 🙂

Daarna rijden we door naar Disney Springs. Een beetje zoals Disney Village in Parijs, maar dan 5 keer zo groot. Je kan er gerust een hele dag shoppen in de vele winkels of verloren lopen in de grootste Disney winkel ter wereld. Bij de Lego Store staan weer een paar mooie bouwwerken. Wesley zou het liefst de hele collectie van Star Wars mee naar huis nemen, maar daar hebben we geen plaats voor en hoe zouden we dat in de koffers moeten krijgen? Het is bloedheet, dus we blijven niet te lang rondlopen in de brandende zon.

We stoppen even bij de Publix om snacks, drinken en ontbijt te halen voor de volgende dagen. In een Amerikaanse supermarkt kan ik gerust een aantal uur ronddwalen. Het is mega groot, ze hebben veel en ook nog eens 100 verschillende dingen van elk product. We hebben gehoord van mensen op het Florida Forum dat de sushi hier een aanrader is. Deze ziet er inderdaad supervers uit en valt nog mee van prijs. Het is verleidelijk om mee te nemen, maar we hebben andere plannen voor het avondeten.

’s avonds gaan we eten bij Red Lobster. Hier wil ik al heel lang gaan eten, maar het is altijd op ons to-do-lijstje blijven staan. Het restaurant ligt op 5 minuten wandelen van ons hotel, dus gaan we heel on-Amerikaans te voet. Onderweg passeren we een midgetgolf waar je ook kleine gators kunt voeren, een beetje zielig om de beestjes zo te zien zitten.

Het eten in Red Lobster is superlekker. We drinken een cocktail en krijgen de meest calorierijke biscuits ooit, gevuld met een kilo boter, knoflook en kaas. Maar ze zijn zo fout lekker! We nemen mozzarella-sticks en gevulde champignons als voorgerecht. Als hoofdgerecht eet Wesley surf & turf en ik neem een combo van zalm, lobster en shrimp. Hier zien ze ons nog terug!

We twijfelden of we morgen toch nog naar het Kennedy Space Center zouden rijden, maar houden die voor een volgende Florida reis. Morgen gaan we shoppen in een Outlet.