5 juni: Eindelijk naar de Florida Keys!

Vandaag begint het laatste deel van onze vakantie, de Florida Keys. We hebben niet veel gepland, gaan vooral relaxen en uitslapen en elke dag ’s morgens bekijken waar we die dag zin in hebben. Enkel op woensdag 7 juni staat Dry Tortugas op de planning, dit hebben we maanden geleden al geboekt.

We zijn allebei moe, dus slapen lang en checken pas uit tegen 11 uur. Daarna vertrekken we naar Marathon, waar we vanavond zullen slapen. Het is een makkelijke route. Enkel rechtdoor op de Overseas Highway met zowel links als rechts supermooie uitzichten met hemelsblauw water.

Onderweg komen we een Dollar Tree tegen, waar we even stoppen. We zijn hier nog nooit binnen geweest en zijn toch een beetje benieuwd naar wat ze allemaal verkopen. Alles kost hier, zoals de naam al zegt, 1 dollar. Ze verkopen meer dan we verwacht hadden: was- en kuisproducten, opbergpotjes, schoolspullen, eten en drinken (behalve brood geen verse producten), boeken, partyspullen met verschillende thema’s,… We kopen ziplock zakjes om de camera te beschermen op het strand en iets fris om te drinken.

Onze volgende stop is Morada Bay in Islamorada, waar we lunchen in het Beach Café. Dit restaurantje op het strand wordt door veel mensen aangeraden op het Florida Forum en ook wij zijn fan! We krijgen een tafeltje in het zand en moeten duidelijk nog wennen aan de nieuwe soort hitte in de Keys. We zweten ons voorbij… Het mooie uitzicht doet ons het ongemak heel snel vergeten, we blijven hier een tijdje genieten.

Na het eten ziet Wesley dat de Rode Duivels vandaag spelen tegen Tsjechië. De match begint om 20u45 Belgische tijd, dus 14u45 bij ons. Hij wil echt proberen om de wedstrijd live te volgen, dus we gaan op zoek naar een sportsbar die deze uitzendt. We stoppen eerst in een bar net voorbij ons hotel, The Hurricane Bar & Grille. Als we binnenstappen hangt er al een heel rare sfeer, er zitten een paar rare en ongure types aan de bar. Heel ongelukkig zijn we dan ook niet als blijkt dat ze de wedstrijd daar niet kunnen uitzenden.

We rijden een beetje verder en stappen binnen in Marathon Grill and Ale House. Een veel leukere en gezelligere bar, waar we anderhalf jaar geleden ook al zijn geweest. Er hangen veel tv’s waarop verschillende sportwedstrijden worden uitgezonden, maar geen voetbal. De barvrouw zoekt op alle mogelijke manieren, maar ze kunnen het kanaal niet uitzenden. Jammer! Gelukkig is het een saaie wedstrijd en missen we niet veel, maar ze winnen wel! Het is hier gezellig, dus we blijven een aantal biertjes drinken en doen een babbeltje met de lokale bevolking.

Keuze genoeg!

We willen hier graag blijven eten, maar besluiten eerst in te checken in ons hotel en een wasje te doen. Ik ben bijna door mijn propere kleren, dus het is tijd om te wassen! Na het inchecken ga ik de was dan ook direct in de machine steken, die gelukkig vrij is. Wassen gaat hier supersnel tegenover thuis. Een wasmachine draait maar een halfuur en de kleren zijn daarna ook echt proper. Ook drogen duurt maar een halfuur tot de was kurkdroog is.

We frissen ons op en vertrekken opnieuw naar Marathon Grill and Ale House. Als voorgerecht delen we een Lobster Mac ’n Cheese, daarna neem ik 1/2 rack ribbetjes en eet Wesley een steak. Vooral zijn side van worteltjes met bourbon saus is een favoriet. Ik heb geen plaats meer voor een dessertje, maar Wesley heeft nog zo veel zin in worteltjes dat hij nog een stuk carrot cake eet.

Na het eten rijden we terug naar het hotel en kruipen op tijd ons bedje in. We weten nog niet zeker wat we morgen gaan doen, maar tegen de late namiddag vertrekken we sowieso naar Key West.